Første bryllupsplaner

Da jeg først skulle arrangere vores bryllup troede jeg at drømmen var, at holde det på et fint hotel, med overnatning til alle gæsterne, så vi fandt et lokalt hotel og bookede os ind. Datoen skulle selvfølgelig være 14. maj ligesom kronprinseparret – vi har jo samme initialer, M&F! Desværre var alt optaget d. 14. maj, der var vist andre end os der havde fået den idé, så vi måtte affinde os med d. 28. maj.

Bryllupsberetningen

Alt ville jo blive arrangeret for os på hotellet, men sjovt nok glædede jeg mig slet ikke til brylluppet – det var så fjernt for mig, og vi kunne kun invitere ca. 50 personer (= familien) fordi det ellers ville blive for dyrt. Omkring juletid talte jeg så med en gammel veninde, og hun rådede mig til at finde ud af hvad JEG forbandt med et godt bryllup… Efter en del reflektion nåede jeg frem til, at jeg slet ikke ønskede mig et prinsessebryllup, som det vi havde bestilt!

Jeg ville meget hellere have alle mine venner med og så spise lidt mindre fint og en vigtig ting er også at jeg SELV er med for planlægningen af mit bryllup! Min kære gemal rystede på hovedet af mig, men jeg plejer jo at få det som jeg vil have det :rolleyes:, så brylluppet på hotellet blev aflyst.

Vores kommende bryllup

Det har hele tiden været planen at vi skulle vies borgerligt, da ingen af os er religiøse. Hvis jeg skal pege på noget guddommeligt her i tilværelsen, er det ‘livets mirakel’ – den kraft og energi jeg oplever når jeg er udenfor i naturen, så selvfølgelig skal vores vielse foregå udendørs i vores have! Vi bor i et mindre rækkehus med lille have, så det kommer til at blive lidt trangt med omkring 80 mennesker til vielse og efterfølgende bryllupskage, men hvor der er hjerterum, ikk’?!

Vores bryllupsplaner fortsat

Vi skal vies kl. 15 i haven og derefter spiser vi bryllupskage. Vores to børn skal selvfølgelig være henholdsvis brudepige og svend, så jeg skal også have fundet noget fint tøj til dem (behøver ikke at være ‘rigtigt’ brudebarnstøj). Selve festen bliver afholdt på min gamle skole, som i mellemtiden er omdannet til musikskole, og hvor min far arbejder (derfor har han kunnet låne den til os).

Skolen ligger 15 minutters kørsel fra vores adresse, så vi er ved at arrangere bustransport til de gæster der ikke har bil. Musikskolen bliver bare den perfekte ramme om vores fest – vi skal spise i den lille gymnastiksal som er omdannet til gildesal, og der er kæmpe højt til loftet, så tobaksrøg ikke vil genere min fine næse (er nærmest overfølsom overfor røg). Der er også et fint samlingsrum, hvor kaffen vil blive serveret, og hvor der vil være roligt i forhold til salen, der senere bliver omdannet til diskotek (mangler at finde en god disc-jockey).

bryllupsbilleder

Ups, jeg glemte helt at fortælle at vi efter vielsen tager ud i den nærliggende bøgeskov og får taget billeder – én af gæsterne er amatørfotograf, og jeg håber han siger ja til at give os bryllupsbilleder i gave! :glorie: Ungerne kører vi til pasning efter fotograferingen – bortset fra at skulle holde og give os ringene på en ringpude (mangler også), glæder min datter sig mest til at skulle sove hos sin bedste veninde!

Jeg er netop blevet færdig med indbydelserne (mangler lige et par stykker vi er kommet i tanker om efterfølgende), men det er skønt de endelig er sendt afsted, det var et stort arbejde at lave over 40, men jeg er godt tilfreds med resultatet!

Temaet er, som I nok kunne gætte, det naturlige look, og de er lavet næsten udelukkende af naturlige materialer: genbrugspap, silkepapir og laurbærblade.

vielsesringe

Jeg er nu begyndt at kigge på vielsesringe (på internettet) og jeg er faldet for det organiske look med struktur som bark, fx disse fra Guldsmed Apel. Jeg aner bare ikke hvad de koster, for det bliver næsten aldrig oplyst på hjemmesiderne. Vi har ikke besluttet os for et pris-loft, men hvis nogen har sammenlignet priser på guldsmede i Københavnsområdet, vil jeg blive glad for et tip om billige butikker!

Bryllupshuskeliste

Destination: vielse i haven, fest på Allerød Musikskole
Invitationer: skrevet og sendt 
Best man: Lars
Toastmaster: Finn
Ægteskabserklæring: er sendt 
Pasning af børnene efter vielsen: dagplejemor og Rosas forældre
Fotograf – De dygtige bryllupsfotografer her
Overnatning til brudeparret: hjemme
Band/diskotek: Steel in front – diskotek Seven Eleven
Brudekjole og sko – mangler 
undertøj – er købt
slør – mangler
strømpebånd – mangler
hårpynt/diadem – mangler
taske – mangler
smykker – mangler, går normalt ikke med smykker…
frisør/make up – mangler
Brudebuket + knaphulsblomst – mangler
Vielsesringe – mangler
Ringpude – mangler
Gommens tøj – mangler
Brudebørnenes tøj – mangler
Bryllupsmiddag/menu: Kok: Ebba menuen aftales til april 
Duge – cremefarvet nervøs velour
Bordplan/bordkort/menu – mangler
Borddekorationer – mangler
Bryllupskage – mangler
Bryllupsrejse: – udskydes et års tid
Morgengaver – mangler
Ønskeliste – under udarbejdelse
Gavekoordinator: Franks forældre
Engangskameraer: købt men ikke ‘ombetrukket’ 
Gæstebog – mangler
(Ris)poser m. hvedekerner – mangler

Rart med at få opdaterede huskelisten, jeg tror hvis jeg var dig ville jeg se og få fat i fotograf og makeup og hår da det skal bestilles i god tid og mht. brudebuket og knaphulsblomst kan være at du skal være i god tid også, jeg var inde for at høre hos vores blomsterhandler og hun laver kun 4 om dagen så jeg bestilte tid med det samme og så skal vi bare snakke sammen senere, vi har også fotograf og frisør på plads. Hvad med noget kørsel skal i ikke have det, det skal også være i god tid man skal bestille det.

den langsomme brud

Rart med lidt gode råd til den langsomme brud! Jeg er ret meget på bar bund mht. frisør, for jeg har endnu ikke fundet ‘MIN’ frisør, derfor udskyder jeg det stadig – håber damerne i House of Brides har nogen råd til min frisure/hårpynt, og så må jeg jo bare booke tid hos den lokale frisør. Make up havde jeg egentlig tænkt at klare selv, men jeg mener at frisøren har et link til en kosmetolog jeg kunne høre ad. Blomsterne havde jeg tænkt mig at få min ex-tante til at lave (hun havde engang en blomsterbutik) så jeg må hellere se at få ringet! Fotografen er blandt gæsterne, men måske skulle man alligevel få taget dem professionelt?! – Ringer og hører om priser i morgen…

Transporten havde jeg egentlig også tænkt mig, vi selv skulle stå for i vores gamle Mazda: kørsel fra vielsen hen til skoven og få taget billeder, og videre hen og aflevere børn (ja, det gør vi nok selv) og så videre til festlokalerne. Jeg er ikke SÅ romantisk anlagt, at jeg behøver køre i limousine på dagen, eller hvad, er det så stor en oplevelse, man bare skal have med???