Brylluppet gik bare så stærkt

Brylluppet gik bare så stærkt. Jeg stod op kl 06,15, efter at være kommet i seng kl 00,30 om fredagen, de var jo og sætte æresport op. Så klædte jeg mig i mit elskede nat/slappe af tøj, lavede kaffe og gik ud og nød æresporten. Ca kl 7,00 stod resten af familien op, svigermor og mine to svigerinder var kommet fra Fyn om fredagen og der spiste vi morgenmad og drak mere kaffe. Så fik vi lige styr på det sidste imens gommen var “ude ved feststedet” han var ude og købe morgengave til mig.

I bad med ungerne og til frisør

Så omkring kl 10,45 gik mig og ungerne i bad, da vi skulle til frisør, jeg skulle kl 11,30 og det ville tage en time, ja ja, det tog ca 2 timer, så da klokken var ca 13,55 kom mine børn første derop, og man skulle være i kirken kl 14,45.

Min søde svigermor græd da jeg tog til frisør sødt ikk? Så kan i nok forstå at jeg fik sved på panden, jeg kom hjem og blev klædt på da kl 14,05, ungerne var stadig ved frisøren, så da de kom hjem kom min far lige lidt efter, vi kom da osse 15 min forsent.

Min fars kommentar til mig og ungerne var “Nej hvor er i flotte” og så kom tårene frem i hans øjne, ja så måtte han jo lige have et kram.

Restaurant Kastrup Strandpark bryllup

Afsted mod vielse og kirken

Nå vi kom så afsted i en Jaguar, som min far havde skaffet, og køreren var ved at kører os til Rødding i stedet for til kirken her i Gram, men vi kom da der ned, med en masse sommerfugle i maven, og de ville ikke være rolige.

Nå, så kan vi endelig gå ind og jeg ser kun op på gommen, men skulle da lige puste ud hen imod familien, derfor ser jeg sur ud på det billede af min far og jeg. Så kommer jeg op til gommen, ham oh min far giver hinanden hånden og et kram, inden min far vil lade ham få mig.

Da præsten tilspørge gommen første gang, siger han “JA TAK” og bukker, ja der var vi færdige af grin alle sammen selv præsten. Vi kommer så ud af kirken, og der er en masse fra gommens arbejde.

Vi måtte fjerne fuglefrø før vi stod ved fotografen

Og jeg smilede bare over hele hovedet, imens mit ene strømpe bånd trillede lige så stille ned af mit ben. Vi fik så en masse fuglefrø ned over os, inden vi kunne tage til bryllupsfotograf. Det tog næsten 2 timer sammen med fotografen, og alle gæsterne troede at vi var taget på hotel istedetfor at komme ud og feste sammen med dem.

Nå vi ankommer så til festen, og der får vi taget flere billeder, og så kunne vi sætte os til bords, der var kl næsten 18,30 og der var to små børn med der var sultne. Gommen rejser sig så op og holder en tale der bare vil noget til mig og familien, han snakker om dengang han var udsendt, og hvordan jeg klarede det hele her hjemme, o,s,v

Jeg har så lavet en sang til ham, da jeg havde en tale men var ikke helt sikker på mig selv om hvordan jeg ville være om jeg ville eller jeg ville.
Der var så en sang fra mine forældre og hans mor og så fra vores brødere og søstre. Da kl så var blevet 20,30 fik vi dessert, og så slappede vi lidt af med en smøg og en snak, og så pakkede vi gaver op, og jeg var jo som et lille barn.

Se flere flotte billeder her:

brudevalsen

Klokken blev så ca, 22,30, da vi begynte at snakke om kaffe og bryllupskage, men inden vi fik den blev klokken da 23,30, da den kaffemaskine bare var 100 år om at lave. Så vi fik danset brudevalsen og klippet sokker underbukser og revet slør. Så var det tiden til kaffe og kage, derefter gik dansen sammen med familien.

Klokken 01,00 tog vi fra festen og tog på hotel, og rå hyggede resten af natten. Næsten morgen vågende vi og så tog vi os et bad, og ville ringe ned og sige at vi kom ned og fik morgenmad, men telefonen virkede ikke, så gik min mand der ned med der var inden, så da han kom ud i den fjerneste ende af køkkenet, fik han fat i en kok, men han viste ingenting om at vi havde bestilt med morgenmad.

Nå han fik betalt for natten, værelset var ikke noget at råbe hurra for, da vi kom var der ikke så meget som en lille kurv med frugt eller en lille flaske vin, det syntes vi var fordårligt, når vi havde bestilt brudesuiten. Da han vil have dem til at ringe efter en vogn som kunne få os hjem, var der heller ingen service der, så han måtte over i en kiosk på den anden side af gaden, for at ringe. (Brylluppet gik bare så stærkt)

Men ellers var det en hyggelig nat fest og det hele. Vi tog så med ud til feststedet hvor vi fik morgenmad sammen med familien, der var rigtig gjort rent der inden vi kom, så det var bare at sætte stole og borde på plads. Vi tog med til Fyn i et par dage. Det var så min version af vores dag.